pondělí 2. září 2013

Filmová podoba týdne (1)

 
Dalším meme, do kterého jsem se rozhodla zapojit, je to pondělní z dílny Niklause. Jeho cílem je čtenářům představit různé seriálové a filmové podoby knih.
Já jsem se v tomto příspěvku rozhodla představit podle mě nejlépe zpracovaný film podle knihy, a tím je The Perks of being a wallflower, v češtině Charlieho malá tajemství.
Poster k filmu 
      Charlieho malá tajemství
      
     
    Název filmu: Charlieho malá tajemství
Režie filmu:
Stephen Chbosky
Název knihy: Ten, kdo stojí v koutě
Autor knihy:
Stephen Chbosky
Charlie (Logan Lerman) je plachý a neoblíbený teenager, který popisuje svůj život v sérii anonymních dopisů, a ty poté posílá lidem, které vůbec nezná. Zkoumá složitou dobu dospívání, včetně introverze, sexuality, homosexuality, drog i zneužívání. První dopis Charlie posílá v době před svým nástupem na střední školu. Tam se seznamuje s novými přáteli, Sam a jejím nevlastním bratrem Patrickem. Najde si první přítelkyni, ale tajně je už od první chvíle zamilovaný do zelenooké Sam. Celý příběh se odehrává v Pittsburghu v letech 1991 - 1992.
Můj názor: Tento film jsem se rozhodla zhlédnout po doporučení svého kamaráda, který z něj byl úplně nadšený. Mě zaujal hlavně hereckým obsazením, protože Emmu Watson mám ráda samozřejmě z HP a na Logana Lermana se dobře kouká:) Podívala jsem se na něj tedy a byla jsem vážně překvapená... Tím, jak moc mě tento film pohltil, ač je o tolik jiný, než jiné... Brečela jsem, smála se, milovala hudbu, milovala ten film... Jak už jsem řekla, podle mě je to nejlepší filmové zpracování knihy, které jsem kdy viděla. Samozřejmě má na tom lví podíl fakt, že tento film režíroval sám autor knihy, věděl tedy, jaké poselství má film nést a co má zdůraznit jako důležité. Po zkouknutí jsem se dlouho nemohla vzpamatovat ze všech těch pocitů, které ve mně film zanechal. A já nemůžu říct nic jiného, než že je to můj nejoblíbenější film. Že už jsem ho viděla několikrát, pokaždé mě stejně ohromil a můžu se na něj dívat znovu a znovu...A samozřejmě v angličtině, protože dabing by to zkazil!:)
"We accept the love we think we deserve."

2 komentáře: