sobota 24. ledna 2015

Read or not || S láskou Rosie


http://ronnies-books.blogspot.cz/search/label/read%20or%20not
Toto je první článek, který není recenze, ale souhrn naprosto subjektivních názorů na knihu, kterým vám chci pomoct se případně rozhodnout, zda stojí za to si knihu přečíst.

S láskou Rosie (nebo postaru Kde končí duha) jsem si potřebovala urgentně přečíst kvůli filmu, protože zastávám názor, že je nutné si nejdříve přečíst knižní předlohu a trailer mě zaujal.
Tak jsem si to půjčila a po poslední zkoušce se na to vrhla...

Anotace: Nejlepší přátelé Rosie a Alex se musí vinou osudu rozloučit na neurčito, aniž by si dokázali navzájem přiznat pravdu o svých citech. Jejich přátelství pokračuje dlouhé roky pouze prostřednictvím e-mailů, dopisů a dlouhých telefonních hovorů, které si vyměňují přes oceán. Žijí své vlastní životy a hledají štěstí a „poklad na konci duhy“. Přijdou na to, že ho mají na dosah ruky už dávno a dostane jejich láska druhou šanci?

Tak zaprvé, neměla jsem tušení, že je knížka celá poskládaná z korespondence. Takže kdo by se do toho chtěl také bezhlavě vrhnout, nejdříve je potřeba vzít to v potaz, abyste se vyhnuli tomu, že budete po 10 stránkách stále doufat, že jde o prolog. A nebo si po 100 stránkách říkat, že jako úvod to stačilo. Je to samozřejmě zajímavý a nevšední nápad, ale 408 stran bez přímě řeči?

Kniha mi vůbec nepřišla emotivní, občas se stane, že následující dopis je napsaný klidně o několik let později, a tak jsem se vůbec nemohla ponořit do děje. Tím, jak je celá kniha v dopisech, je vše pouze popisováno a při čtení jsem neprožívala události spolu s postavami.
Rosie jakožto hlavní postava také nemusí sednout každému, je sice vtipná, ale také klasický příklad mučednice. Neustále odmítá šance na lepší život, protože "na někoho musí brát ohled". Haló, probuď se a udělej něco se svým životem!

Navíc jsem zjistila, že mě vyloženě nebaví čekat pár set stran na to, jestli se Rose s Alexem konečně přestanou celý život míjet a zjistí, že jsou pro sebe stvořeni. Typický příklad zápletky typu ona je sama, on je zadaný, pak se on rozejde a ona si mezitím někoho našla. Zhruba na straně 300 jsem přestala doufat a konec vám samozřejmě neprozradím :)

Takže, to read or not to read?

READ:
  • pokud máte rádi romantické příběhy, kdy se ústřední pár nahání celou knihu (a kdo ví, jestli spolu skončí)
  • pokud máte rádi romány v dopisech
  • pokud vám nevadí sbírka korespondence o zhruba 400 stránkách
  • pokud vám nevadí absence přímé řeči
  • pokud máte rádi mučednice, které obětují své štěstí pro ostatní 
  • pokud si chcete přečíst něco zajímavého
NOT:
  • pokud máte rádi napětí
  • pokud potřebujete přímou řeč, abyste se vžili do děje
  • pokud nemáte rádi dlouhé knihy
  • pokud byste mučednice nejradši nakopali, aby se probraly
  • pokud nemáte rádi, když se ústřední pár celou knihu nahání (a kdo ví, jestli spolu skončí)
 Já se teď s chutí podívám na film, protože bude rozhodně mnohem napínavější :))

1 komentář:

  1. Ahoj:) Mě se kniha líbí, jediné co mi vadí je ta přímá řeč:) Jinak super.

    OdpovědětVymazat